2012. augusztus 24., péntek

Őszilé

Őszilé








Még egy őszibarackos befőzés:

Hozzávalók:

1 l turmixolt őszibarack
30 dkg cukor ( kevesebb is elég)
1 mokkáskanál citromsav, vagy citromlé
1 mokkáskanál nátrium-benzoát (év nem tettem)
1-1,4 l víz

Az őszibarackot felvágtam megpucoltam és ecetes vízbe ( citromleves is jó) raktam megmosni.
Turmixgépbe tettem, és egy adagra fél citrom levét csavartam. Összeturmixoltam. Ekkor még szép fehéres-sárga színe volt.

Átöntöttem egy fazékba, és már inkább világosbarnába hajló színe lett. Hozzáadtam a vizet és a cukrot.
A receptben megadottnál lényegesen kevesebbet tettem bele mindegyikből. Tavaly ennyi cukortól összeragadt a szánk. Ízlés szerint lehet hígabbra - sűrűbbre, édesre-kevésbé édesre készíteni.

Kevergetve, forrástól számítva 5 percig főztem (amíg a habja elfő).A lángot elzárva, még forrón kellene belekeverni na-benzoátot. Én ezt kihagytam, bízva a szárazdunsztba.Tavaly tettem bele, de felesleges volt. Nem érte meg a telet, rövid időn belül elfogyott.

Széles szájú, csavaros tetős üvegekbe töltöttem. Óvatosan  fejre állítottam őket pár percre és végül az ágyneműtartóba raktam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése