2012. augusztus 11., szombat

Málnás muffin

Málnás muffin





Hozzávalók:

32 dkg liszt
2 teáskanál sütőpor
1 csipet só
15 dkg barna cukor (fehéret használtam)
2.4 dl tej
12 dkg vaj (Rámát használtam)
1tojás
25 dkg málna

A tojásokat felverjük a cukorral, a tejjel és a vajjal. Hozzáadjuk a lisztet, a sütőport és a sót, simára keverjük. Végül óvatosan beleforgatjuk a málnát.
A tésztát muffinformákba töltjük, 180 C -n előmelegített sütőben 25-30 percig sütjük.

A muffinformákból több lehetőséget is használtam már:

1. Hagyományos tepsi muffinpapírokkal. A papírkosárkákat duplán véve a tepsibe sorba rakjuk.
    - nem szeretem, mert a papír nem tartja meg szépen a formáját, és nem jön le mindig jól a sütiről.    Papírból kirágni a sütit pedig főleg nem szeretem.

2. Fém muffinformás sütő. Ezt margarinnal ki kell kenni vagy muffinpapírt helyezni bele.
    - Kissé nehézkes elmosni margarinozás esetén, papírnál pedig megint ott a szép kiszedés probléma.

3. Szilikon muffinformás sütő.
    -  Ezt nagyon szeretem, mert se kikenni se kibélelni nem kell. Nagyon könnyen kijön a süti és könnyű elmosni is.

4. Szilikonos muffinkosárkák.
    -  Ez a kedvencem: szép csíkos lesz alul a süti és nagyon könnyű kiszedni belőle.

Szilikonos sütőformában szoktam rakni a tésztát, ám  mindig marad egy-két muffinra való. Erre pont jó a kosárka, csak annyit használok pluszba amennyi tényleg kell. Korábban amíg nem volt, kénytelen voltam még egy sütőformát használni. Ám csak egy sor telt meg a többi lyukba pedig valamennyi vizet raktam.A kiszedés ez által kicsit nehézkes volt.

Szilikonos kosárkák

Még egy gondolat:
 A gyümölcsdarabos muffinoknál figyelni szoktam rá, hogy a forma közvetlen falához ne  kerüljön gyümölcsdarab. Picit legyen tésztás, így könnyebben kijön a formából.Ha szélén gyümölcs van, akkor kivételnél elszakadhat a süti.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése