2012. augusztus 27., hétfő

Paradicsomlé

Mai befőzés: Paradicsom



          Paradicsomot nem mindig főztem be, de tavaly elég sokat kaptam és elraktam. Télen nagyon kényelmes volt, hogy csak leemeltem a polcról és nem kellett figyelni rá, hogy a főzéshez legyen.
Így most is főztem be.

- Első lépésként üvegeket készítettem elő.

- A paradicsomot alaposan megmostam, lecsumáztam.

- Felvágtam, nem túl nagy darabokra. A csutkarészt és más hibákat kivágtam.


- Egy nagyobb lábasban addig főztem, amíg a héja üresen össze nem sodródott.

- Utána lepaszíroztam. Ehhez kiköltöztem a kertbe, mivel tavaly a konyhámban "sikerült" össze-vissza fröcsögtetni  a paradicsomlét. Itt  nyugodtan végre lehetett hajtani ezt a műveletet.


- A lét még egy kicsit forraltam, majd forrón üvegekbe mertem. Használtam a képen látható nagy üvegeket és még 3 dl-seket is. Teljesen csurig mertem őket. Csavaros kupakkal lezártam és fejre állítottam pár percre. Óvatosan kellett bánni velük nehogy elboruljanak, főleg a kicsik.

- Végül száraz dunsztba tettem.

- Dunsztból kiszedve azt tapasztaltam, bizonyos fajta üvegek továbbra is csurig voltak, de voltak amelyekben egy kicsit kevesebb lett a paradicsom. A képen látható üvegekben is. Bár a tetők behúztak homorúra, így jónak kellene lenni....

A tartósítót nem kifelejtettem a leírásból, hanem nem használtam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése