2013. május 26., vasárnap

Bodzaméz - hamis méz




Bodzaméz ...avagy feltaláltam a spanyolviaszt!

Korábban a pitypangméz készítésekor eszembe jutott, hogy hamis mézet bodzavirágból is készíthetnék. Megjegyzem addig nem olvastam vagy hallottam róla. Így saját találmányként gondoltam rá és el is készítettem.
A mézek már a szárazdunsztban csücsültek, mikor a neten jártamban- keltemben egyszer csak bodzamézbe botlottam....

Én így főztem:

Hozzávalók:

30 db bodzavirág
1 citrom
12 dl víz
75 dkg cukor

A virágokról az erősebb szárakat levágtam, a citromot vékonyan felkarikáztam. Kisebb lábasba raktam és leöntöttem vízzel. Fedő alatt takarékon  bő 3/4 órát főztem, majd valamennyit hagytam pihenni.
Még langyos volt, amikor leszűrtem. A léhez hozzáadtam a cukrot és lassú tűzön kb 1 órát főztem.
Végül kisüvegekbe mertem, fejre állítottam és szárazdunsztba raktam.



Az állaga nem lett annyira sűrű mint a pitypangé. Tovább kellett volna főzni vagy picit kevesebb vizet használni.
Akartam, hogy az egyik üvegben szép kis bodzavirágok legyenek. Így szemeztem bele virágokat, épp hogy forraltam rajta egyet, üvegbe mertem. Sajnos az összes szirmocska feljött a tetejére...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése