2013. február 23., szombat

Túrófánk



          Ezt a receptet a Praktika magazinban olvastam Borbás Marcsitól. Igaz nekem is volt ilyen receptem, de valahogy nem keltette fel az érdeklődésemet, hogy megcsináljam. Az újságban viszont nagyon kínálták magukat a fánkok, +  amit B.  Marcsi ír, az nem lehet rossz...szeretem a Gasztroangyal című műsorát is.
Így elkészültek a fánkok és villám gyorsan el is fogytak.

Hozzávalók:

25 dkg liszt
25 dkg tehéntúró
3 tojássárga
2 ek. tejföl
1 citromhéja
1/2 kk só
1 kk szódabikarbóna
2 ak porcukor

A hozzávalókat összegyúrtam. Nekem több tejfölre volt szükségem , mint amit a recept írt. A tésztának  puhának, de azért jól formázhatónak kell lennie.
Kb. ujjyni vastagra sodortam a tésztát. Fánkszaggatóval kiszaggattam. A fánkok közepét pedig pogácsaszaggatóval szúrtam ki.






A középről kiesett tésztát nem gyúrtam újra össze, hagytam.
Felmelegített olajban kisütöttem - ne legyen túl forró az olaj.A karikákat megforgattam, de a korongokat nem kellett.Labdává kerekedtek és maguktól átfordultak.



Konyhai papírtörlőre szedtem ki, hogy a felesleges olajat felszívja.
Meghintettem porcukorral, és eperlekvárba mártogatva ettük




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése