2013. január 9., szerda

Ünnepek után



      Már régen jártam a "kiskonyhámban", pedig azóta is volt sütés-főzés, meg sok más egyéb dolog. Így nem értem ide.

      Az ádventi időszakra kitaláltam-tunk egy hagyományt magunknak. Mi szerint minden ádventi vasárnap délután leül együtt a család sütizni, teázni és gyertyát gyújtani.
Mindenkinek meg van a maga vasárnapja: az nap ő gyújtja a gyertyát és az ő kívánságára készül a süti. De ez csak olyan süti lehet, ami télies, karácsonyias pl. gesztenyés, diós, mákos.
Idén gesztenyés kifli, lúdláb és 2x mákos kalács volt.

    Most egy almás receptet hoztam, ami az anyukámtól származik. Én pedig megtoldtam még egy puding réteggel.

Alma paplanban

Hozzávalók a tésztához:
 4 tojás
30 dkg cukor
1 cs. van. cukor
1 dl étolaj
30 dkg liszt. fele sima- fele rétes
 1 cs. sütőpor
2 dl tejföl vagy 1 1/2 dl tej
2-3 db alma

A tojást, cukrot, van. cukrot kikeverjük habosra. Hozzáadjuk az étolajt, lisztet, sütőport és a tejfölt.
Tepsit kibéleljük sütőpapírral. Belerakjuk a meghámozott és felszeletelt almákat.


 Vékonyan megszórjuk zsemlemorzsával és ráöntjük a masszát.


Előmelegített sütőben sütjük. Ha kivettük a sütőből, pár perc után kiborítjuk a tepsiből, papírt lehúzzuk róla.
Aki szereti meghintheti fahéjjal. 


Megfőzünk egy cs. vaníliás pudingot és ráöntjük. ha kihűlt lehet szeletelni.   
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése